2014年5月26日星期一

"鄉" 獅


以前在香港,填籍貫的時候,會填廣東省南海市。
那是父輩來香港前和祖父輩生活居住的地方。
其實我從來未返過 "鄉下" (南海),廣州早年倒是久不久會去一次的。

對於生於斯、長於斯的 "香港仔",我的 "鄉" 應該是 "香港"。 ^_^

 然而南海仍然是在自己腦海裏十分、十分熟悉的一個地方名字 ~
雖然所謂熟悉是僅止於名字而已。 :P

閒人今天經過商場, 亦因此而留連不去。




靚仔時的印象,連廣州這個大都市都覺得是相當破舊的。
至於南海就 "想當然" 會是接近窮鄉僻壤的地方了。

滄海桑田
若是以前去過
算如今...重到須驚...


這邊的南海宗親同鄉會特意搞了這次 "南海高樁醒獅表演"

"男兒當自強"
慷慨昂揚...聲震商場
這班據說是黃飛鴻的傳人




高樁



司儀


略顯身手





司儀身邊的這位是南海市當地武術館的館主 ~ 稱是黃飛鴻的第五代傳人;
其他一起過來的就六、七、八代傳人俱有。

聽館主的說話口音和用語,很有些親切感。 ^-^
散場時聽見有人和他叙鄉誼,他說是南海鹽步的。

我老豆也是鹽步的。

南海說的應該接近廣州音;而廣州口音和香港口音的粵語是有些分別的 ~
有些音的那個 "韻尾" 及高低聽起來會是不同的。
在這邊那個人若說粵語,我可以聽得出大槪個譜是來自廣州還是香港的移民。

除口音外,還有用語...
老豆同阿叔說 "瞓覺",會 "HUN 覺"...
"夜晚",佢地會說成 "晚頭黑" ~ 今日聽見館主亦如是說...
神馳當年...


虎鶴雙形拳
洪拳有三套出名的拳法;
除這虎鶴雙形拳外,還有鐡線拳、單工伏虎拳(工字伏虎)。


 "蟹青"
(兩個桔係眼、綠色盤係蓋、筷子係爪,盤內有生菜...)


採青(食嘢)


舞大關刀



心口的並不是勇字


壓軸好戲 ~ 高樁醒師表演
舞獅頭者已習藝五年、舞獅尾者習藝更達八年!










採青


醒獅採了青由這邊的主辦者 "接青"
 ("青" 有財、吉之意)





謝幕


送的紀念品



-------------------------







12 則留言:

  1. 快尐查下族譜,話唔定你係黃飛鴻第N代傳人

    回覆刪除
    回覆
    1. 查族譜大槪只能查到是否係其後人; 至於要查是否某代傳人, 可能要查畀幾多錢入門利是的賬簿...:-DD

      刪除
  2. 我同你一樣,香港出世,番過鄉下兩三次咁多,都係老豆老母在生去,哈!講句唔好聽,老父母係臨走前才番,鄉下無人哈,我諗都好少會番,上日去嗰個陽西温泉兩天,有幾分都係情意結,想望吓自己鄉下(赤坎古鎮)而去.,

    回覆刪除
    回覆
    1. 一代唔同一代人, 通常係咁架罅...。

      刪除
  3. 南海鹽步 ~ 當年替家父寫信回鄉,就係呢處﹗佢曾經叫我同佢返去,但當日年輕,梗唔制啦. . . 所以亦從未踏足﹗

    回覆刪除
    回覆
    1. 哈, 不講不知, 原來大家係雙重 "鄉里" 嚟... :-D
      講起寫信回鄉, 或者這也是我不大想返鄉下的其中一個原因 ~ 老豆以前亦係不時叫我替他寫信回去......鬧人(親人嚟的), 雖是老豆出名, 收信人應該知道係我捉刀的, 老豆有時會發起牛脾氣鬧到人雞血淋頭...有時想避重就輕老豆又嫌唔夠力; 話晒都係長輩, 返到去見到豈非尷尬...:P

      刪除
  4. 原來"hun" 覺是南海音,咁香港都幾多南海人喎,記得細個時都成日聽到啲人講"hun"覺的,哈哈 ! 個舞獅節目幾隆重咁喎,觀眾都唔少,有張相俾你捕捉到隻醒獅凌空跳躍至一條樁,精采呢 !

    回覆刪除
    回覆
    1. 吾鄉香港有容乃大 ~ 在不同時期吸納了大陸各省不少人南來, 粵省南、番、順等尤近香港, 落嚟的人不在少數。諗起我細個有時貪得意都故意同老豆及阿叔講" HUN覺" , 講嚟玩下, 但始終唔講慣呢...。 :-)
      呢輯相前段係我影, 那時大人去超市買緊魚; 買完魚回來我就交畀佢影嘞 ~ 所以那張醒獅凌空的相係大人影的 ~ 佢影相好過我...。哈...

      刪除