2011年3月4日星期五

有固欣然, 冇亦不怨


今次財政預算案的派錢方式 "峰迴路轉", 由原來注資入MPF個人戶口, 改作揸香港身份證的就通有("通有" 這兩個字在某些場合聽過?!)


這個話題自然也在這邊沸沸揚揚。





移民十多年, 期間自己似乎未有受惠過任何(?)香港的那些所謂派糖措施。雖然心態上仍視自己為香港人, 實際上與香港的連繫的確已不如以前, 這也是理所當然的事。

今次派錢若果(?)連我們都有份, 是覺得有點意外。而我自己的態度是... "有固欣然, 冇亦不怨"...


派港幣$6,000, 實際上對自己(就算有得派!)和很多港人來說, "需要性" 不大, 在生活方面也不會因此有甚麼影響, 祇是覺得袋中多了六千元, 歡喜一陣。但對於香港那些沒有工作收入、生活艱難的好些基層老人家及低收入家庭來說, 則可能完全不同了。社會上難免有些人生活得不大如意, 這是現實也是無可奈何的事。尤其如今通脹肆虐, 他們的生活水準每下愈況, 可以想像。政府出手幫他們, 又或者讓沒那麼逼切需要的市民袋裏多些少錢消費, 輕鬆一下, 應該不是壞事。因為轉軚而出的紕漏和影響, 則是人謀不臧, 是另外一回事。

早前打算將錢注入MPF戶口, 我不以為然...上面所說的那些沒有工作收入、最最需要幫助的一群許多是沒有MPF戶口的, 而且更加不能即時紓困...。現在有身份證就有, 幾乎是全民派錢的方法, 當然也不是最好的和最公平的...哈哈, 連那位李先生、特首及一眾高官...都有, 然而, 那又如何? 層面和範圍的爭議容或見仁見智, 在政府庫房水浸的情況下, 原則上我個人並不反對 "還" 少少...的 "富" 於民。

有些人說寧願將這筆錢投入長遠發展及其他方面...。 這要視乎用這一注錢的目的---倘若是想即時幫助貧困家庭的燃眉之急, 紓緩基層在通脹方面的壓力, 也不是錯的---當中的確可以及時幫到許多現在有切實需要的人。我有時會想起小時住在舊木樓, 一家人逼在一間細房的環境...。對我(們)來說, 那時若果有得派三幾百(?), 我想感覺上會是猶似在沙漠裏的一口甘泉, 不過, 那時沒有...。時間飛逝, 幾十年一轉眼就過去了, 現在勉強算得沒那麼 "口渴" 了, 但社會上仍有許多極度口渴的人...。不能因為自己不口渴, 就反對派 "水" 的啊...當然派給那些人, 派多少, 還是可以有斟酌餘地的...




附故事一則




莊周家貧,故往貸粟於監河侯。

監河侯曰:「諾。我將得邑金,將貸子三百金,可乎?」

莊周忿然作色曰:周昨來,有中道而呼者。周顧視車轍中,有鮒魚焉。

周問之曰:「鮒魚來!子何為者邪?」

對曰:「我,東海之波臣也。君豈有斗升之水而活我哉?」

周曰:「諾。我且南游吳越之王,激西江之水而迎子,可乎?」

鮒魚忿然作色曰:「吾失我常與,我無所處。吾得斗升之水然活耳,君乃言此,曾不如早索我枯魚之肆!」


──選自(《莊子•外物篇》)




10 則留言:

  1. 聽見派錢嗰日...真係一d都唔覺開心...但周圍嘅人都興高采烈咁討論...你講得啱..好多人都唔係等住呢六千開飯...不過睇電視見到執紙皮嘅亞婆聽到派錢個笑容又真係好開心嘅......好多人都唔係話要佢派錢...只係唔想注入mpf...同埋佢根本無諗過去解決d問題(貧窮...醫療...老人....)....基本上佢點做都有人唔滿意...都一定會有N無...
    [版主回覆03/05/2011 18:16:00]那些所謂的精英, 經過不斷升遷, 許許多多都坐到了他們力有不逮的位子上...; 上有廢者, 下有甚焉.....! 派錢都能夠派到咁款, 未曾見過... 所以我一向主張入政府做之前驗身, 項目應該包括 "驗腦" , 而且是最重要的; 尤其是做決策的那些... 。見到他們倒行逆施, 我成日鬧佢哋 "驗身唔驗腦" , 近年幾乎成了口頭禪 !!!

    回覆刪除
  2. 今年派$6000,明年有無得派?如果無!豈非反轉香港? 澳門都愈派愈少。 我唔同意咁派法,可以起多D公屋。改善低下階層&長者生活,照顧傷殘人士。
    [版主回覆03/05/2011 18:32:00]政府的縮數就是, 那$6,000是今年一次過的 非經常性支出 , 第二年可有可無, 到時睇餸食飯...

    回覆刪除
  3. 做得高官者,皆以精英自視,雖然他們有部分或出身貧寒,踏上青雲路後,不免覺得生活不濟者乃貧由自取,佢地可能認為:我以前夠窮啦,咪一樣掂﹗他們亦戀棧昔日成功模式,無視環境的轉變。高官經常強調的所謂獅子山下精神,在今時今日係咪 work 呢。曾司長在財政預算案發表後的某次記者會仍然以莎莎當年以40呎舖位起家至成為上市公司,但時代大不同,豈能下下用幾十年前的例子呢﹖
    [版主回覆03/05/2011 19:27:00]迷戀仕途, 日子一久, 自然迷失埋自己, 致面目模糊... 我自己估, 相信(?)政府的財政預算是有個框架及固定模式的, 否則阿豬阿狗, 可能之前財經知識貧乏及理念付諸闕如, 完全唔係果皮的, 升到上去, 點識做?! 亂嚟的話, 咪搞到政府執笠??? 在位的財爺及其幾個得力馬仔一般會在固有的框架上搬來搬去, 左補右貼..., 所以難得見到一份有創意又亮麗的預算案...。 佢哋從前成日掛在口邊..."與時並進", 哈哈, 現在時勢是世界大亂, 佢哋果然與時並進, 一齊亂晒籠....

    回覆刪除
  4. p.s. 正盤算如何選擇 一些慈善機構,好好運用這6000元。現在已有不少團體呼籲市民捐款或物資幫助有需要的人。據說政府成立的“關愛基金”令慈善團體的捐款減少。 唉﹗又係與民爭利,企業會預一筆錢做慈善,政府一插手,佢地梗係應酬政府啦,亦唔會拎多一筆俾返慈善機構﹗政府一提出話希望商界負社會責任,減輕仇富情緒而成立“關愛基金”,我就擰晒頭  真係憨居到...而家都唔知呢個基金如何運作﹖哪些人或機構可以受惠﹖
    [版主回覆03/05/2011 19:40:00]憨居派風, 助長捐風, 不錯, 很好...

    回覆刪除
  5. Will you be able to get some/?
    [版主回覆03/06/2011 00:16:00]仍未有正式公布...

    回覆刪除
  6. 阿大...午安呀... ...d人依家遊行緊....好似又好混亂...我三點係中環正想行上大馬路...見到d人行緊嚟即刻調頭走.....
    [版主回覆03/06/2011 16:48:00]本來迎頭相撞..., 你一調頭, 咁即係你在前面帶領佢哋行喇...

    回覆刪除
  7. 我帶頭走... ...我喺域多利皇后街諗住向上行去皇后大道中...見到開始殺到...就調頭向下行返落德輔道中...我唔like社民連...怕佢地撞親我...我無曾生咁好演技...又怕入急症室唔知要排幾耐...
    [版主回覆03/06/2011 18:02:00]女仔人家咁斯文, 見到人馬雜踏的混亂場面, 梗係走夾唔抖喇 ...尤其是隊伍中唔知有冇...暴力民、粗口民、疑似淫民...連成一氣, 正當人家當然避之則吉...

    回覆刪除
  8. 大sir, 今年會唔會返H.K.呀! 順便攞o個6千元呀!! 返來再一次大賽吖!! 哈!!
    [版主回覆03/07/2011 09:17:00]一定要番去先有得攞嗎? 無論點攞法, 暑假應該頗大機會陪大人返港一轉...

    回覆刪除
  9. 如有日子就call我o地啦! 等我籌備下個節目吖! 我o地等你!!!
    [版主回覆03/07/2011 09:54:00]現在吼緊會否好彩有較平的機票; 日子落實, 當會通知大家。

    回覆刪除
  10. 財爺:2012年1月才落實。而家都未有定案點派?做住蜑家雞吧!
    [版主回覆05/29/2011 14:44:00]大致已有眉目---登記身份證和銀行戶口後核實就會分批派。 我自己對遲些早些冇乜所謂, 冇得派都係咁喇...

    回覆刪除