2009年10月7日星期三

當年



小時住在上環, 至差不多中學畢業前那一年才遷往九龍。


随後那段時間返學要走許多的路之外, 還要舟車轉接, 時間和交通費都花多不少。當時倒不以為苦---從上環幾伙共住的舊樓搬到公共屋邨(那時叫廉租屋), 居住環境大有改善, 就算返學辛苦一些也覺得是值得的。

童年在上環住了十多年, 那年代普通人家的孩子都慣通街玩、通街跑, 住處附近的環境自然十分熟悉。自己的記性不算好, 不過年代那麼久遠的兒時生活, 部份居然仍印象頗深, 碰到觸機就不期然會在腦際浮現。

早前在一位網友處赫然看到好些如今難得一見的上環一帶的珍貴舊相, 細認之下, 相片中的許許多多地方實在印有不少從前自己的足跡。看著這些雖舊卻相當熟悉的景物, 神馳當年生活片段之餘, 可現在都已人非物換, 能不唏噓?!

人年紀大了, 難免喜歡懷舊。在此就借用網友的幾幀舊相, 記述一些零碎的前塵, 前塵的零碎......



荷理活道的大笪地
裏面許多測字看相問卜的檔口, 李星南和劉悟因這兩檔的名字, 見到仍有印象;
大笪地出面有一列幾間理髮店; 大笪地內有段時間常會有人賣藝;
有架剪牛雜的車仔, 時有幫襯;
哈, 不可不提, 還有 "清記" 的公仔書(連環圖)檔, 經常在內流連忘返; 老豆會識窿路入來捉人, 然後押解返歸


高陞戲院斜對面的鵲仔橋
新型建築物是我叫慣了的 "國家醫院", 唯一一次幫襯是那年霍亂流行, 在橋上開始排隊, 排了好長時間才入到去打預防針。


皇后大道中、大道西交界處
我們住在水坑口街, 是左邊那條在相片看不見的短小斜路, 直通往荷理活道。
左邊的茶廳招牌雖然模糊, 還記得名字叫 "富隆" 。老豆有時下午蛇王行得開, 偶然會帶我(們)上這間 "茶居" 吃 "下午茶" 。那時 "上茶居" , 想著的真的祇是吃, 老豆會叫碟干炒牛河、肉絲炒麵, 甚至錦鹵雲吞, 以當時的生活環境, 已算是難得的口福。


在屋企沿大道中向東行、腳程不遠的中央戲院
下面兩張黑白照片的年代不知是否早於我懂人事, 似較陌生。


這張就比較似樣...
戲院側的那條橫巷內有間粥店, 移民後方從飲食掌故中得知那間粥店從前是名店, 以生滾大蝦粥馳名; 隔鄰還有間涼果舖。
大蝦粥我就從未吃過, 印象去過幾回, 似乎多是吃及第粥或牛肉粥之類。


數十年未曾再履足該地, 滄桑變化, 原來院址已發展成這般模樣



後記:

那位網友的確是有心人; 感謝他搜羅到許多珍貴的舊相片, 讓我這方外之民, 雖遠在千里, 還得以重睹埋於心底深處、偶爾勾起仍令人繫念的舊時風景!

18 則留言:

  1. 我中學都在西營盤上學, 由荃灣返學, 交通費仲貴過學費 + 堂費.  有時為慳幾粒臣巴士錢, 會由統一碼頭行返學校, 都會路過雀仔橋.  有次計過條數, 讀了七年中學, 用在交通的時間大約三千小時, 心諗, 如果用來訓覺幾盞呢~~~  所以後來返沙田上學, 就成日走堂勒
    [版主回覆10/08/2009 08:16:00]以前的學校校址在半山, 每日往返, 為慳交通費, 原則上一程車、一程船。返學由屋企行去碼頭過海, 然後搭經半山的巴士, 不用爬斜路咁辛苦; 放學落山就較易話為, 選擇較多。 當時最緊要先計錢, 時間對我等戇居居唔識搵外快的學生的機會成本差不多是零。還好這樣的日子不長...

    回覆刪除
  2. Very nice and memorable pictures....brought back a lot of fine memories!!
    [版主回覆10/08/2009 08:02:00]有時睇番從前的物事, 別有一番滋味...

    回覆刪除
  3. 以前放學, 都好鐘意搭三號巴士, 般含道上車, 上列堤頓道, 兜過半山區, 最後經花園道落中環.  一路半山風光好賞心悅目, 春天花園道杜鵑花開又係好靚.  落到中環, 四圍逛下, 真係好鬼開心.
    [版主回覆10/08/2009 08:55:00]我讀書時渾渾噩噩, 好多野都不識欣賞, 不識珍惜

    回覆刪除
  4. 大少,唔好淨係寫童年記憶,應該寫 D青年時代嘅塘西韻事
    [版主回覆10/08/2009 10:28:00]塘西當時係你勢力範圍, 應該由你來寫。

    回覆刪除
  5. 我童年灣仔大,什少去到中上環,晚黑最多叮叮去新填地(大笪地)消磨一晚.
    小時最有印象就係喱度,過年老豆帶我們一家大細去表母拜年,就見到這條斜路,覺得好特別的地牛石壆.

    哈!但現叫我去都唔識去
    [版主回覆10/08/2009 10:39:00]哈, 我都唔知現在呢條橋變成點咯... 新填地我都留低過唔少腳毛, 多野睇, 多野食。

    回覆刪除
  6. 講起大笪地,想起一件好感嘆嘅事,嗰時間中都會落去食嘢,有次行過對面上環啲橫街,烏燈黑火,見到好多企街,廾來歲,但大多係盲或身體有殘缺嘅。
    由嗰時開始,覺得人生很苦。及後做背包友,去台灣華西街逛,更加知道乜嘢係人間煉獄。。。。。
    [版主回覆10/08/2009 14:49:00]好好醜醜, 人總是要面對生活的現實, 有時不願意也得要捱下去...

    回覆刪除
  7. 大笪地
    60年代買番版唱片,啲五顏綠色33轉膠大碟,全部吳鶯音,張露,瑤俐嗰啲歌星.
    所有衫褲都係嗰度訂做,買炸雞食,一毫二毫子舊,炸起啲死雞斬開一份份.
    炒蜆淥東風螺,聽故仔聽唱歌,每晚必去娛樂.
    電車夜晚經金鐘,坐在下層窗位,嘩!外便兵房樓,又黑又靜,好似入咗鬼域咁,掟嗰個死亡彎,呯呯聲又響又驚,嘩!刺激,終於有日電車出軌,整部電車瞓低咗.
     
    [版主回覆10/08/2009 15:14:00]咁厲害? 大笪地......每晚必去娛樂? 咁當年你都算係蒲友.....?! 我不過係貪就腳, 入黑過條馬路去行陣------有幾個月成家為舊樓突成危樓所逼, 焗住先在海皮的陸海通旅館踎了一排(月租), 食完飯費時成晚屈係房度, 就走過去 "岳" 吓。搬離旅館就腳步疏好多。

    回覆刪除

  8. 西 環 四 傑
     
    [版主回覆10/08/2009 15:15:00]大牛龜果個係你?

    回覆刪除
  9. 摘自   西環的黄金歲月  BLOG

    回覆刪除
  10. 大牛龜果個係你?
    ----------------------
    唔係~!
    相中人相信已經係 千古    風流人物...!!

    回覆刪除
  11. 陸海通旅館!?嘩!咁陰公!
    好舊和好雜喎!而且聽聞係馬檻,附近啲性工作者 office。
    [版主回覆10/08/2009 16:14:00]果時雖 "少不更事", 入世未深, 烚吓烚吓, 見到都大約知道是甚麼回事。海皮果忽好像都是差不多的貨式。 無計喇, 一家大小, 臨時臨急唔係咁易搵地方, 又要租平, 又唔知住幾耐。 老豆在上環工作, 可能諗住就近方便及易照顧一些。都唔記得實際住左幾耐, 然後搵到屋租就搬, 無耐就申請到廉租屋。

    回覆刪除
  12. 嗯!以前大家的日子真不易過,父母有父母嘅難處,我哋亦有我哋太多嘅誘惑去誤入歧途,所以我好感恩,我們最後都似番個人。
     
    BTW 你唔洗瞓架??
    [版主回覆10/08/2009 18:44:00]靚仔時的生活環境肯定比較艱難, 機會沒那麼多。 我睇股故我在, 哈哈。 收市後即恰一陣, 就黎又要返早更, 回來就是 的黃金時間...

    回覆刪除
  13. 阿大d懷舊照引咗咁多老鬼出來
    [版主回覆10/09/2009 10:11:00]...金哥, 不甘寂寞呀, 乜你都對號入座... 使唔使讓座卑你?

    回覆刪除
  14. 我以前住南區...不過好似除左瞓覺都好似好少喺南區活動...因為亞媽喺西環大...細個成日都係跟佢返娘家...讀書又一路都喺中西區......阿大學校喺半山?...我都係喎...
    [版主回覆10/09/2009 19:37:00]以前住南區...不過好似除左瞓覺都好似好少喺南區活動... 因為你家教森嚴, 唔學我地果代細個無人理乜滯, 隨我地通街跑。 ...中西區半山...? 我就在中區的半山..., 接近衞城道再上高D果忽...附近

    回覆刪除
  15. 國家醫院=西營盤醫院,仍然存在,不過唔清楚醫乜嘢? 上環多佐好多豪宅,商務酒店,就快有地鐵+一條海濱長廊,由信德中心碼頭可以行到西環尾。 您講嗰間粥店係唔係 羅富記 ?仍然營業,蝦子撈麵好鬼好食,粥品更一流。 間中我地外賣返家食。
    [版主回覆10/17/2009 23:18:00]印象應該不是羅富記, 名字現在已記不起。粥舖據說還早於中央戲院結業, 之後沒再重開了。 羅富記我在旺角幫襯過, 粥很好。不過不知是否和你說的那間有同一水準?

    回覆刪除