2006年12月31日星期日

陋車銘

汽車在加拿大幾乎是必需品。對許多人來說,汽車除作代步的實際用途之外,心底都希望擁有一輛夢寐以求的dream car。

選輛甚麼樣的車與日後怎樣對待這輛車,很能反映一個人的個性。若說選婿要看他打麻將的牌品,在加拿大倒不如觀察他的駕駛態度,和他對那部私人座駕的愛錫程度。

加拿大地方遼闊,汽車不只是個人代步工具,更是我們的親密戰友。無論陰天晴天,以至雪暴風霜,有需要人車就得往路上闖。所以除了價錢、款式以外,安全、可靠都是買車者其中最關心的因素。

移民第三年,從弟弟處搬出另置居所,便買了一輛中型日本車,用到現在已近九年。那時覺得款式不錯,價錢適中,而且「個子不太嬌小」,較有安全感。一向驚青,覺得太細的車未盡適合加拿大的道路環境,譬如近年開始流行的超級迷你smart car,體積實在太小,有甚麼交通意外,很易「到肉」,心理威脅極大。本來細車在市區行走沒甚麼問題,不過加拿大多高速公路,一般「正常」行車速度動輒逾百公里,路上又每多貨櫃車、運車車之類的載重大車行走,若與smart car並駕齊行,簡直大巫見小巫,比例一似戰艦挨着舢舨。僅是巨型車高速行過帶動的氣流,細車許多時已有「無風無雨卻飄搖」的「搶軚」感覺。不要說碰撞,迷你車就算遇到輕微「挨擦」也會較傷。我的座駕已不算太小,然而在高速公路一見該類龐然大物在己車附近,都盡量避之則吉,趕快超越而去。

「天晴地快」(套用賽馬術語),開車的確是賞心樂事。尤其有機會在郊野的公路奔馳,無塞無阻,一邊開車,一邊欣賞路旁景色,心情特別舒暢。有時興起更故意在彎路稍為加油,沿彎快速而過,享受那種速度和操控自如所帶來的快感和滿足感。可是冬天開車便要格外小心。在雪地尤其是未及剷雪或灑鹽而積了厚雪的街道,行車恍似划船,,若以道路的時速上限行駛,有事慌忙突然大力剎車,汽車很容易滑胎失控,險象橫生,後果如何只能眼巴巴聽天由命。許多時一串車在公路上連環相撞,都是因為天氣和路面惡劣,車輛想停也停不住的緣故。厚雪會陷汽車輪胎空轉而進退不得;遇到雪暴更會視野不清;有時氣溫持續在攝氏零度即結冰點附近忽上忽下,導致雨雪交加,不少路面結有暗冰,冰霧和冰雨令路面變得極端濕滑,甚至可以從路面上反射出汽車的倒影;諸如此類的惡劣天氣和路面情況,汽車非常容易失控。所以冬天一見有雪,駕車者都會減低速度,甚至慢行如蝸,與天晴地快時開得風馳電掣完全是另一番光景!許多人就是因為安全理由,寧願多付金錢買輛四驅,又在冬天更換雪胎等等,做足準備功夫,以減低雪地行車的危險。

我的dream car 是輛歐洲車,不過車價固然比日本車貴得多,之後的使費亦隨之一闊三大。新車落地只會不斷減值,用得幾年便不值錢,所以不捨得買太貴的車,dream car於是可望而不可即。目前所用的日本車隨我多年,自己怕麻煩,除了定期為它好好保養,一年四季都以同一裝備上路,至今尚幸不枉我對它的信賴,未有發生扭計或怠工等情況,令我相當滿意,相信往後這老朋友仍會繼續伴我出入好一段日子。

適逢聖誕後香港網絡失靈,未能與網友交流,乘閒遂作「陋車銘」一篇,以誌其勞。銘曰:

車不在多,有一則成。款不在新,暢順則靈。斯是陋車,惟吾技勝。四門易出入,灰色我垂青。乘客感舒適,馬力非太勁。可以放暖氣,播歌聲。無拖車之苦惱,有車主之豪情。西遊溫哥華,北上白馬城。阿大曰:「何陋之有?」


(註:白馬為加國西北小鎮white horse,附近有另一小鎮名黃刀(yellow knife),每見此兩地名,都想起印第安人出現在西部牛仔片的場景。)


34 則留言:

  1.   阿大一部日本車用了九年仍性能良好,定是錫車之人。想必在選婿大會中脫穎而出,贏得美人歸。

    回覆刪除
  2. 老婆當日選婿未諳此道, 車是婚後才買! 平日用車里程不多, 九年僅行十萬公里, 所以襟用耳!  

    回覆刪除
  3. 睇黎你架日產座駕適應力都幾好咁噃,所有草地、泥地、沙地、膠地、快地、慢地、乾地、濕地全部都 o 岩跑,咁已經係 dream car 一部啦,重轉乜鬼丫! 阿大在此車天車地,拜讀完「陋車銘」之後,一幅阿大倚車而立,顧盼自豪 o 既圖像油然而生,令人嚮往不已。可惜要等斷電纜至見得倒你 o 既妙文, 何日 君再來!

    回覆刪除
  4. 我架全天候座駕, 都試過遇到惡劣天氣有D驚險場面架. 一次黃昏滂沱大雨, 烏天黑地, 視野不清, 個轆撞埋縮左行車線而突出來的安全島壆角, 爆左條胎, 好彩天氣惡劣車速不快, 否則翻車都似, 之後卒之要換晒四條輪, 肉都刺埋!!落雪差D揩野, 又有兩次; 一次有架車從左方小路轉入我條車線, 停唔到, 睇住(先刂)埋我架車度, 即時反應, 扭右軚偏向路旁拼住上壆, 卒之剛剛到貼近壆邊(當時塞車慢行), 那部車才僅僅停到, 大家都抹一把汗! 第二次就自己衰, 前面有架車停紅綠燈, 我慢碌到埋去, 但係都跴唔停, 睇住(先刂)埋前面佢羅柚, 好在臨危不亂, 技術補救, 又係扭軚挨埋右邊路旁的雪堆(剷雪會將路面D雪堆在路邊, 有時堆到成座小丘咁高)頂住, 化險為夷. 兩次都託賴夠運(行慢線有着數, 扭右隔離唔會有車, 否則...), 反應得好, 當然要有D技術搭埋, 然後救得番, 哈哈!  

    回覆刪除
  5. 可惜我無乜興趣學車,如果唔係搵你「網授」幾招「駕駛備要」,睇怕都可以一生受用不盡。

    回覆刪除
  6. 法師,俾你盡得阿大真傳又有何用﹗都要條命好,方能化險為夷。

    回覆刪除
  7. 兩位咁講, 會令小弟 '折福' 架!!

    回覆刪除
  8. 不過法師唔使驚,搵人「祈福」就得啦﹗

    回覆刪除
  9. 我 o 岩 o 岩響雲南撞完寶藥黨,你宜家又叫阿大搵祈福黨,咁 o 既越洋孖寶中唔中都罷 o 勒!   雖然我八字無阿大咁靚,但係話晒都算係個小二丫,應該唔會差好遠!

    回覆刪除
  10. 你真係好鬼錫車喎! o my god!!!!九年先行得十萬公里,我揸三年已行 15萬幾公里啦.

    回覆刪除
  11. 哈哈, 歡迎華華小妹初訪, 終於有共同話題喇!! 忍唔住要再叫你一聲... 嘩 , 同你計計數, 三年行15萬公里, 每天平均150公里, 係每天喎, 你一係就每朝(手查)車返工, 仲要係屋企離辦事處冇雷公咁遠個隻! 一係放假就(手查)車離開香港去環遊......, 如非上述兩個原因, 若方便則八卦願聞其詳(唔會收工兼職送貨卦?). 我部車僅係用作出街代步, 另一半搵到野做就做埋接送(因佢至今始終唔__考車牌, 填充題, 敢/肯/想), 佢返工地點離家不遠, 唔夠十公里, 初初要返兩更, 一日來回接送四次都叫做行多D, 近年轉番一更, 早出晏(晝)歸, 一轉搞掂. 我無乜方向感, 認路又差, 唔敢學人穿州過省去玩, 去旅行就跟團乾手淨腳. 自己一架車好少去得好遠, 有時大班人去玩, 譬如去釣魚, 睇楓葉,去瀑布...有其他車一齊就跟車去, 因為驚唔識路. 為荷包着想, 車是鍚車, 不過並非為鍚車而少用車. 其實你都知啦, D車要行番咁上下先會襟玩, 所以行得市區多, 我都盡量搵機會上HIGHWAY走轉.

    回覆刪除
  12. 華華職業係巴士司機。

    回覆刪除
  13. 咁你第日結婚情商租佢架巴士接載我地啦, 熟人實俾到折扣!

    回覆刪除
  14. 花車又有 o 勒,日子又有 o 勒,酒席又有 o 勒,人客又到齊,撥扇班人又好落力,新娘又枕戈待發,宜家又可以引用「庵遇」 o 既另一唱段,不過係反用:「點解淨係得個玉女,唔見左個金童 o 既呢!」  

    回覆刪除
  15. 阿大哥哥,我以前一走出街,對腳都唔會用黎行路,全日都只會踏油門,踏腳制,see? gold mine 無得無錯,我職業係司機,哈哈!!!! 因為我太鍾意揸車,我第一部車係 萬事得 626,揸左三年就要換車,因為個水廂行行下爆左,出晒煙,醫番都"徙"葯費,跟住再換左部三菱 .出車唔夠兩個月,成部撞到散晒,以後都唔再揸車,因為死過翻生. hehe.....見過人咁揸車未?

    回覆刪除
  16. 海善法師,你講野好鬼正,gold mine 真係練到絕世好武功 " 金鐘罩",死都唔肯講佢另一半係何方神聖比我知,佢好鬼衰,仲話唔會請我飲添. 你講晒我想講 d 說話,thank you.

    回覆刪除
  17. 嘩! 鍾意(手查)車就梗係成日去(手查), 更加要識保養架車, 同埋小心......你話撞到散晒, 我都戥你牙煙!!而家仲有心理障礙呀, 敢唔敢(手查)番呀??好少見女仔學你咁勁架喎! 我諗......梗係有人 "縱壞" 妳嘞!

    回覆刪除
  18. 華華:咁我咪可以做你 o 既代言人 o 羅!聽講有錢收 o 既 o 番!你趣趣地都請我食番碗生菜魚肉丫,碗仔翅就唔洗罅,我等緊金礦果席天九翅。你又唔洗專登多謝我,發下嗡風係我 o 既缺點同優點,做唔做你 o 既代言人我都會響呢幾個地盤繼續落去 o 既 o 勒,最衰就係言者有心,聽者無意!  

    回覆刪除
  19. 唔怕, 我幫你口!!

    回覆刪除
  20. 之但係佢 o 既金鐘罩睇黎都已經練到出神入化,化外之人好難攪得佢掂,我地好唔好當頭卜佢一棍勁 o 既,或者有意外效果都未定。  

    回覆刪除
  21. 我又(口係)個便發左功嘞!!

    回覆刪除
  22. gold mine & 海善話你係世外高人,我都唔係好信. 而家不得不寫過"服"字.勁呀!!!!!!!有人"縱壞"我你都知.我對揸車無心理障礙,依照都係好鍾意開快車.但而家興趣唔係四個轆,而係兩個轆o既- 電單車,你有無興趣呢?但都只係可以望,而唔可以揸law.好慘!

    回覆刪除
  23. yeah!!!海善  萬歲 !!!!!你係唔係講真架?真係用棍 "卜"gold mine? 但只係 "卜" 一野咁少?好難打得爛佢個練左咁多年"金鐘罩" o既播.........再諗諗計la.& 亦 難洩我心頭之忿law. haha......

    回覆刪除
  24. 嘩!嘩!我睇都係尊稱你做姐姐較小妹適合囉!!!有咁(口既) "歷練" 重想玩兩個轆添咁大想頭? 淨係聽你提吓我個心都寒一寒......若果你地真係搞成網友聚餐, 在此我向法師關照一聲, 無論如何要將姐姐(口既)廬山放在網誌等我見下, 到我返香港時離遠見到佢, 就  " 盡量避之則吉,趕快超越而去". 哈哈哈

    回覆刪除
  25. 華華:你好諗到咁暴力啦!我話卜佢一棍,唔係要破佢 o 既金鐘罩,只不過想震醒下佢 o 既痴迷,卜佢都唔醒重就要喝佢添 o 番!   若果淨係話要洩心頭之忿,卜佢喝佢都無用,有朝一日真係去飲佢果餐果陣時,我地搵三幾加侖拔蘭地黎幫你洗車,你話好唔好丫?  

    回覆刪除
  26. 阿大你想一睹華華芳容都唔好拉埋我落水丫!唔係俾師太知道又話我四圍靚女 o 架 o 勒!   萬一你真係唔睇下靚女唔安樂 o 既話,你咪 chick 入人地個 blog 入便 o 既相薄度睇到夠 o 羅。  

    回覆刪除
  27. 阿大哥哥,唔駛咁驚喎,我有成廿年駕駛經驗,個次一時唔小心姐,而家我仲四肢健全.有機會" 練"番轉呀.ok? ""靚女""這個稱呼,我受唔起.但想見我廬山真面目,唔難呀,海善講得啱,去我個blog 度就可以見到啦.等我download多幾幅相比你睇. hehe.... gold mine 今日點解唔出聲o既?

    回覆刪除
  28. 今天午間依法師所言匆匆去芳誌 "認人" , 不得要領而回!! 咁就不如一於咁話嘞, 你擺多幾張靚相係度, 稍後我再去睇過. 得女車神青睞下戰書, 本當捨命奉陪同你 "鍊'' 番轉, 不過我(手查)慣部陋車, 運返香港做戰車手續都幾麻煩, 搵過部又驚唔多就手, 幾時姐姐來加國玩, 通知一聲, 請食飯之餘, 當沿401公路一決高下, 不過係就快D, 否則我部陋車捱多幾年要(當刂)架罅!!  金礦話我同法師唱雙黃, 有些不大高興, 你仲加埋把口, 變左個嬲字添, 所以咪冇乜蒲頭囉!!  

    回覆刪除
  29. 金礦今日點算唔出聲呀?我覺得佢好似開籠雀就真,連戲都識唱,我都未曾見過。你地鍊車洗唔洗請裁判呀?有得食預埋我好 o 番!

    回覆刪除
  30. 法師都黎, 餐飯梗係預埋你啦! 另如前約, 再加乜雞物雞!! 

    回覆刪除
  31. 好,一言為定. 唔使運架車返黎咁嚴重呀? 唔 "鍊"真車,可以去遊戲機中心,鍊番幾轉都得姐,right?

    回覆刪除
  32. 海善,如果你做裁判,會唔會偏私架?

    回覆刪除
  33. 人地D一級方程式賽車都係運D車去比賽架LA!!嘿, 如果去遊戲機中心 "鍊" , 咁我輸梗都得嘞, 因為我唔打機(口既)!! 係喎, 法師, 你一見靚女就暈晒浪, 上次雲遊掛住係網吧同D美少女胡混, 搞到自己誤點; 俾你做裁判, 咁我又即係輸梗啦!!

    回覆刪除
  34. 你地唔好嘈嘈閉啦,請得我做裁判,我實會大私無公 o 既,總之,邊個出得起錢,就邊個贏得好好睇睇啦!  

    回覆刪除